Silniki spalinowe to najczęstszy typ silnika w pojazdach. Silniki spalinowe wykorzystują ciepło ze spalania paliwa do wytwarzania energii, która jest następnie wykorzystywana do obracania kołem lub turbiną. Silnik znajduje się wewnątrz pojazdu i zwykle jest przymocowany do jednego lub kilku kół lub innego rodzaju napędu. Silniki spalinowe są zasilane spalinami wewnętrznymi i zwykle składają się z jednego lub kilku cylindrów, tłoka i zaworów.
Kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna jest zapalana w tym procesie, wytwarza energię, która może być wykorzystana do zasilania innych maszyn. Silniki spalinowe są stosowane w samochodach, pociągach, statkach i innym rodzaju transportu, ponieważ mają wysoką sprawność w porównaniu z silnikami elektrycznymi w przetwarzaniu paliwa w pracę. Ponadto wymagają niewielkiej konserwacji.
Co musisz wiedzieć?
Silniki Cummins to rodzaj silników wysokoprężnych stosowanych w pojazdach. Cieszą się zainteresowaniem już od wielu lat. Silniki zapewniają dużą moc, dlatego są tak popularne. Pierwszy typ silnika Cummins to rzędowy sześciocylindrowy silnik, który ma sześć cylindrów obok siebie w konfiguracji rzędowej. Ten silnik ma pojemność 3 litrów i waży blisko 1400 funtów (635 kg). Ma moc wyjściową do 550 koni mechanicznych (410 kW), z momentem obrotowym do 850 ft-lbs (1100 Nm). Spotkać można także typ czterocylindrowy rzędowy. Naprawa silników Cummins nie powinna ponieść dotkliwych kosztów pod warunkiem, że zniszczenia silnika tej marki nie będą szerokie.
Troszkę o historii
Firma Cummins Engines została założona w 1919 roku przez Clessie L. Cummins i Josepha O. Hirschmanna. Od ponad 90 lat jest jednym z wiodących producentów silników wysokoprężnych na gaz ziemny. Siedziba firmy znajduje się w Columbus w stanie Indiana w Stanach Zjednoczonych, a inne biura w Szanghaju, w Chinach, w Hyderabad (Indie) i Sao Paulo w Brazylii. Firma początkowo zajmowała się produkcją silników do samochodów ciężarowych, a następnie rozszerzyła swoją działalność o silniki wysokoprężne do ciężkich samochodów ciężarowych oraz autobusów. Cummins produkuje również turbosprężarki od 1928 roku, kiedy zaczął opracowywać własne projekty, zamiast licencjonować je od stron trzecich, takich jak inne firmy, takie jak General Motors